A cholera go wie gdzie znajomy tankował, w każdym razie miał spore trudności żeby odpalić autko przy tej temperaturze zaś w warsztacie okazało się że parafinka wytrąciła się w filtrze paliwa, pewnie gdzieś chciał przyoszczędzić.
co robić w zimie podczas mrozów?
Zwiń
X
-
Ja często czekam do czasu kiedy chwilowe zużycie paliwa spadnie i ustabilizuje się na poziomie 0,7 l/h. Nie wiem ile to dokładnie trwa ale myślę, że ok 30 sek. Żeby spadło do 0,6 l/h to już chyba potrzeba kilku minut a tyle to przesada, żeby stać i kopcić na pusto.Powered by Rogalotti + DSG
Komentarz
-
-
Zaciekawiło mnie to jak Ty to robisz, że wtrakcie skrobania szyb nagrzewa Ci sie auto w środku???!!! :shock: No chyba, że trwa to 10 minut, ale i tak wątpię, że w takich warunkach cokolwiek sie nagrzeje!!! U mnie przy -6 muszę przyjechać "kilka" dobrych kilometrów żeby poczuć ciepełko stąd moje zainteresowanie Twoja wypowiedzią...Zamieszczone przez lorudokładnie,Zamieszczone przez szkodato chodziło mi tylko o to, że zapisy o "natychmiastowym ruszeniu" pojawiły się w instrukcjach wraz z EKO manią.
osobiście odpalam klekota i zabieram się za czyszczenie/skrobanie szyb, po zakończeniu w środeczku mam już miło cieplutko od włączonej opcji odmrażania przedniej szyby
Komentarz
-
-
Pewnie ma ogrzewanie elektryczne, u mnie w Fabi 1.9 TDI COMFORT też tak jestZamieszczone przez rad10Zaciekawiło mnie to jak Ty to robisz, że wtrakcie skrobania szyb nagrzewa Ci sie auto w środku???!!! :shock: No chyba, że trwa to 10 minut, ale i tak wątpię, że w takich warunkach cokolwiek sie nagrzeje!!! U mnie przy -6 muszę przyjechać "kilka" dobrych kilometrów żeby poczuć ciepełko stąd moje zainteresowanie Twoja wypowiedzią...Zamieszczone przez lorudokładnie,Zamieszczone przez szkodato chodziło mi tylko o to, że zapisy o "natychmiastowym ruszeniu" pojawiły się w instrukcjach wraz z EKO manią.
osobiście odpalam klekota i zabieram się za czyszczenie/skrobanie szyb, po zakończeniu w środeczku mam już miło cieplutko od włączonej opcji odmrażania przedniej szyby
Fajna sprawa.
Skoda Fabia I 1.9 TDI ATD 2003
Skoda Octavia I 1.9 TDI AXR 2006
Komentarz
-
-
już po chwili leci ciepłe, przekładając to na jazdę to może potrzeba z 500mZamieszczone przez rad10Zaciekawiło mnie to jak Ty to robisz, że wtrakcie skrobania szyb nagrzewa Ci sie auto w środku???!!! :shock: No chyba, że trwa to 10 minut, ale i tak wątpię, że w takich warunkach cokolwiek sie nagrzeje!!! U mnie przy -6 muszę przyjechać "kilka" dobrych kilometrów żeby poczuć ciepełko stąd moje zainteresowanie Twoja wypowiedzią...Zamieszczone przez lorudokładnie,Zamieszczone przez szkodato chodziło mi tylko o to, że zapisy o "natychmiastowym ruszeniu" pojawiły się w instrukcjach wraz z EKO manią.
osobiście odpalam klekota i zabieram się za czyszczenie/skrobanie szyb, po zakończeniu w środeczku mam już miło cieplutko od włączonej opcji odmrażania przedniej szyby
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
OK Panowie zwracam honor. Tak to jest jak się ma braki w wiedzy...Zamieszczone przez szkodajuż po chwili leci ciepłe, przekładając to na jazdę to może potrzeba z 500mZamieszczone przez rad10Zaciekawiło mnie to jak Ty to robisz, że wtrakcie skrobania szyb nagrzewa Ci sie auto w środku???!!! :shock: No chyba, że trwa to 10 minut, ale i tak wątpię, że w takich warunkach cokolwiek sie nagrzeje!!! U mnie przy -6 muszę przyjechać "kilka" dobrych kilometrów żeby poczuć ciepełko stąd moje zainteresowanie Twoja wypowiedzią...Zamieszczone przez lorudokładnie,Zamieszczone przez szkodato chodziło mi tylko o to, że zapisy o "natychmiastowym ruszeniu" pojawiły się w instrukcjach wraz z EKO manią.
osobiście odpalam klekota i zabieram się za czyszczenie/skrobanie szyb, po zakończeniu w środeczku mam już miło cieplutko od włączonej opcji odmrażania przedniej szyby
pozdrawiam
Komentarz
-
-
W O2 jest co prawda elektryczna nagrzewnica,ale jej skutecznosci bym nie przecenial.
Gdyby to tak super dzialalo,zastosowano by to rozwiazanie takze w nowym Superbie.
A tu uzyto nagrzewnicy spalinowej,tak jak w np.Toyotach.
Oczywiscie jest sporo lepiej w O2 niz w O1....ale mogloby byc lepiej :szeroki_usmiechTato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
Komentarz
-
-
ja akurat dolewałem jakiegos specyfiku do baku, ale jak któregoś poranka zszedłem na termometrze w Octavii zobaczyłem -27 :shock: odpaliła od kopa ale miałem wrażenie że się sama ze śniegu otrząsa :szeroki_usmiechZamieszczone przez gebekW zime 2005/2006 bylo w Warszawie -25,ale ja klopotow z paliwem nie mialem.za to u nas (klekotów) jak walnie -25 to zaczynają się schody z gnojówką.
_________________
Notabene tankowalem wtedy w Auchanie na Gorczewskiej :diabelski_usmiechTorque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Zależy na czym nam bardziej zależy: Jak najszybciej ciepło w kabinie czy jak najszybsze nagrzanie silnika.Zamieszczone przez gebekW O2 jest co prawda elektryczna nagrzewnica,ale jej skutecznosci bym nie przecenial.
Gdyby to tak super dzialalo,zastosowano by to rozwiazanie takze w nowym Superbie.
A tu uzyto nagrzewnicy spalinowej,tak jak w np.Toyotach.
Oczywiscie jest sporo lepiej w O2 niz w O1....ale mogloby byc lepiej :szeroki_usmiech
Niestety nagrzewnica spalinowa najpierw podgrzewa płyn chłodzący a ogrzewanie elektryczne powietrze napływające do kabiny i działa wręcz natychmiast.
Zapalam silnik w garażu,włączam ogrzewanie,wyjeżdżam,zamykam drzwi,wsiadam i z nawiewów leci dobrze ciepłe powietrze.Ale silnik jest długo niedogrzany.
Idealnym rozwiązaniem jest ogrzewanie postojowe i dla silnika-zapalasz ciepły i w kabinie ciepło! Ale też jeden warunek-auto musi stać na dworze-spaliny!!!
Komentarz
-
-
To co piszesz jest oczywiscie prawda,ale skutecznosc tej elektrycznej nagrzewnicy...Zamieszczone przez dziubasNiestety nagrzewnica spalinowa najpierw podgrzewa płyn chłodzący a ogrzewanie elektryczne powietrze napływające do kabiny i działa wręcz natychmiast.
moim zdaniem ponizej 0 stopni jest znikoma.Natomiast nagrzewnica spalinowa dziala
z lekkim opoznieniem,ale o wiele skuteczniej.
Naturalnie rozwiazaniem idealnym jest ogrzewanie postojowe...
Tato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
Komentarz
-
-
Piszecie Koledzy coś o elektrycznej nagrzewnicy, tylko czy w każdej O2 jest niezależnie od wersji??? Jakoś nie odczuwam tego w swojej O2...Zamieszczone przez gebekW O2 jest co prawda elektryczna nagrzewnica,ale jej skutecznosci bym nie przecenial.
Znajomy mechanik mówił że w audi stosuje się w układzie chłodzenia 3 świece żarowe które podgrzewają płyn dodatkowo po włączeniu silnika. Kiedyś widziałem w TV elektryczne dogrzewanie płynu w układzie chłodzenia bez potrzeby włączania silnika. Myślę iż takie rozwiązanie było by super, tylko wymagało by podłączenie pod zewnętrzne żrudło prądu, co zmiejszyło by praktyczność takiego rozwiązania do osób posiadających albo wydzielone miejsce parkingowe lub garaż/wiate.
Komentarz
-
-
Może masz to "coś" uszkodzone ? Przy obecnych temperaturach porannych (-5 , -7) po odpaleniu silnika, włączeniu odmrażania szyby przedniej idę skrobać boczne szyby, zajmuje mi to około 2 min po tym czasie mam odmrożoną przednią szybę w 60-70% a w środku już nie jest tak mroźno, dodatkowo po przejechaniu dystansu około 2 km wyłączam to odmrażanie bo się robi gorąco w aucie.Zamieszczone przez gebekmoim zdaniem ponizej 0 stopni jest znikoma.
Albo przyzwyczaiłeś się do dobrego:.cieplo zapewnia Hydronic firmy Eberspaecher
Z tego co mi wiadomo to tylko w klekotachZamieszczone przez januszcmtylko czy w każdej O2 jest niezależnie od wersji???
To tylko działa jak włączysz odmrażanie przedniej szyby.Zamieszczone przez januszcmJakoś nie odczuwam tego w swojej O2...O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
Dzięku loru. Ja w O2 nie mam climatronica tylko climatic a tam takiej automatyki nie ma.
Mam natomiast takie coś w Polo mojej małżonki i ten przycisk powoduje tylko skierowanie całego nadmuchu na przednią szybę oraz właczenie dmuchawy na maksymalne obroty. To samo da się ustawić w każdym innym aucie tylko ręcznie. Myślałem, że macie na myśli jakieś elektryczne podgrzewanie przedniej szyby jakie montowane jest w Fordach i Renówkach. Coś mi nie pasowało, bo zwsze wydawało mi się, że w koncernie z którego pochodzi Skoda to rozwiązanie nie jest stosowane.Powered by Rogalotti + DSG
Komentarz
-
-
Elektryczna nagrzewnica(PTC-tylko w TDI) to coś za co najbardziej kocham swoje auto.
Poprzednio w O1 były 3 świece żarowe dogrzewające płyn i słabo spełniały swoją rolę-zbyt szybko się wyłączały.Wiem bo miałem wyprowadzone kontrolki na deskę.
I jeszcze jedno nagrzewnica elektryczna pochłania mniej energii-na wolnych obrotach spalanie wzrasta o 0,2 l/h.Nagrzewnica spalinowa jako oddzielne urządzenie wiele więcej!
A co do wydajności-u mnie nie ma z tym problemu,nawet sporo poniżej zera grzeje natychmiast-zwłoka to tylko czas potrzebny na ogrzanie zimnych kanałów nawiewów.
Mam tylko klimatic!!!Jezdziłem Corollą 1.4D-4D(nagrzewnica spalinowa w standardzie)
i tam grzeje dużo pózniej,ale silnik wczesniej osiąga 90*CZałączone pliki
Komentarz
-
-
ja zawsze czekam pare sekund
tak z 30
wsiadam zapalam, potem wyciagam telefon, rozpinam kurtke i zapinam pasy
no i jade
do 90 stopni powoli tak ok 2 tys obr
jak juz mam doje mu jeszcze chwilke i potem juz normalnie
po calej nocy stania autko potrzebuje ok 2 km aby uzyskac 90 wiec luz
Scirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co
Komentarz
-
-
to by sie zgadzalo
ale pozatym wydaje mi sie ze w astrze (benzyna 1,4, twinport) silnik nagrzewal sie troche dluzej
Scirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co
Komentarz
-
-
Mialem 1.6 FSI przez 13 miesiecy i jezdzac do pracy 4,5km nigdy,powtarzam nigdypo calej nocy stania autko potrzebuje ok 2 km aby uzyskac 90 wiec luz
_________________
w zime tzn. przy temp.ponizej 0 stopni nie zlapal mi 90 stopni w silniku. :shock:
Wiec nie rozumiem dlaczego 1.6MPI mialby sie tak szybko nagrzewac.
Chyba ,ze masz garaz i bierzesz pod uwage temp.powyzej 0 stopni,ewentualnie
spalanie LPG w silniku powoduje takie nagrzewanie :idea: .
pozdrawiam
ps. Tak dla porownania z dieslem.
Dzisiaj przy -10 grzalem 20 minut ogrzewaniem postojowym,potem zapalilem silnik i czyscilem okolo 5 minut tylne boczne i tylna szybe i zaczalem jechac z wlaczonym caly
czas dodatkowym ogrzewaniem.Po dojechaniu do celu...czyli 4.5 km wskazowka pokazala
prawie 90 stopni...dopiero :szeroki_usmiechTato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
Komentarz
-
-
ja trzymam auto w garazu , więc jest trochę lepiej, ale jak stoi na dworzu to odpalam auto idę czyścic szybki i za chwile ruszam, jak bez czyszczenia szybek, to odpalam czekam może 15 s , aby olejek przecisnął się do tłoczków i w droge, i nie na pełen gwizdek , gdy się rozgrzeje dopiero mozna poszaleć.
Komentarz
-
-
gebek
no w garazu
roznica jakies 5 temp w porownaniu z tym co na zewnatrz 
mialem seico, potem astre II i jak narazie musze przyznac ze ten 1,6 MPI naprawde szybko sie nagrzewa
Scirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co
Komentarz
-
Komentarz